Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 2 podgrup branżowych, dla których dane te są dostępne.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podgrup branżowych obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podgrup. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Podgrupę branżową o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (11,1 mld zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Reklama, badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73) | 5 845 125 984,03 | 2 659 947 171,41 | 11 551 027 616,96 | 368 734 903,05 | 6,3 | 13,9 | 3,2 | 54,5 |
Reklama (PKD 73.1) | 5 643 999 052,71 | 2 569 824 098,75 | 11 088 743 114,54 | 342 463 233,26 | 6,1 | 13,3 | 3,1 | 54,5 |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2) | 201 126 931,32 | 90 123 072,66 | 462 284 502,42 | 26 271 669,79 | 13,1 | 29,2 | 5,7 | 55,2 |
Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 6 podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podklas PKD 2007 obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podklas. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Trzy podklasy PKD 2007 w branży o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (6,9 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (3,4 mld zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (462,3 mln zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Reklama, badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73) | 5 845 125 984,03 | 2 659 947 171,41 | 11 551 027 616,96 | 368 734 903,05 | 6,3 | 13,9 | 3,2 | 54,5 |
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 3 738 829 321,63 | 2 054 760 850,92 | 6 859 526 428,53 | 246 684 089,78 | 6,6 | 12,0 | 3,6 | 45,0 |
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 1 129 743 493,46 | 297 741 615,70 | 3 392 048 483,92 | 119 098 203,25 | 10,5 | 40,0 | 3,5 | 73,7 |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z) | 201 126 931,32 | 90 123 072,66 | 462 284 502,42 | 26 271 669,79 | 13,1 | 29,2 | 5,7 | 55,2 |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 284 182 276,99 | 65 840 595,90 | 431 491 763,34 | 2 179 305,28 | 0,8 | 3,3 | 0,5 | 76,8 |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 360 898 257,51 | 78 931 342,31 | 227 584 735,49 | -38 063 858,97 | -10,6 | -48,2 | -16,7 | 78,1 |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 130 345 703,12 | 72 549 693,92 | 178 091 703,26 | 12 565 493,92 | 9,6 | 17,3 | 7,1 | 44,3 |