Na poniższych wykresach zilustrowano udział 2 największych podgrup branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.
Największą podgrupę branżową pod względem sumy aktywów razem tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (5,6 mld zł).
Reklama (PKD 73.1) | 5 643 999 052,71 zł | 96,6% | |
---|---|---|---|
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2) | 201 126 931,32 zł | 3,4% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy kapitałów własnych tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (2,6 mld zł).
Reklama (PKD 73.1) | 2 569 824 098,75 zł | 96,6% | |
---|---|---|---|
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2) | 90 123 072,66 zł | 3,4% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy przychodów netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (11,1 mld zł).
Reklama (PKD 73.1) | 11 088 743 114,54 zł | 96,0% | |
---|---|---|---|
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2) | 462 284 502,42 zł | 4,0% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy dodatnich wyników netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (342,5 mln zł).
Reklama (PKD 73.1) | 342 463 233,26 zł | 76,3% | |
---|---|---|---|
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2) | 26 271 669,79 zł | 5,8% | |
pozostałe | 80 373 940,50 zł | 17,9% |
Na poniższych wykresach zilustrowano udział 6 największych podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.
Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy aktywów razem zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (3,7 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (1,1 mld zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (360,9 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 3 738 829 321,63 zł | 64,0% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 1 129 743 493,46 zł | 19,3% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 360 898 257,51 zł | 6,2% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 284 182 276,99 zł | 4,9% | |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z) | 201 126 931,32 zł | 3,4% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 130 345 703,12 zł | 2,2% |
Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy kapitałów własnych zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (2,1 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (297,7 mln zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (90,1 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 2 054 760 850,92 zł | 77,2% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 297 741 615,70 zł | 11,2% | |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z) | 90 123 072,66 zł | 3,4% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 78 931 342,31 zł | 3,0% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 72 549 693,92 zł | 2,7% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 65 840 595,90 zł | 2,5% |
Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy przychodów netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (6,9 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (3,4 mld zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (462,3 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 6 859 526 428,53 zł | 59,4% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 3 392 048 483,92 zł | 29,4% | |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z) | 462 284 502,42 zł | 4,0% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 431 491 763,34 zł | 3,7% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 227 584 735,49 zł | 2,0% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 178 091 703,26 zł | 1,5% |
Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy dodatnich wyników netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (261,7 mln zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (119,1 mln zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (28,2 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 261 672 410,59 zł | 58,3% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 119 098 203,25 zł | 26,5% | |
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z) | 28 162 220,05 zł | 6,3% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 27 603 801,68 zł | 6,1% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 12 565 493,92 zł | 2,8% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 6 714,06 zł | 0,0% |