Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 3 podgrup branżowych, dla których dane te są dostępne.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podgrup branżowych obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podgrup. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Podgrupę branżową o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to roboty związane z budową dróg i autostrad (23,7 mld zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Roboty związane z budową dróg kołowych i szynowych (PKD 42.1) | 30 065 925 802,82 | 5 937 326 780,85 | 28 403 341 448,15 | 993 398 658,54 | 3,3 | 16,7 | 3,5 | 80,3 |
Roboty związane z budową dróg i autostrad (PKD 42.11) | 26 541 966 090,95 | 4 321 601 820,76 | 23 678 613 446,53 | 669 718 804,44 | 2,5 | 15,5 | 2,8 | 83,7 |
Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej (PKD 42.12) | 2 554 233 673,97 | 1 172 400 864,01 | 3 153 533 073,00 | 207 563 915,27 | 8,1 | 17,7 | 6,6 | 54,1 |
Roboty związane z budową mostów i tuneli (PKD 42.13) | 969 726 037,90 | 443 324 096,08 | 1 571 194 928,62 | 116 115 938,83 | 12,0 | 26,2 | 7,4 | 54,3 |
Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 3 podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podklas PKD 2007 obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podklas. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Podklasę PKD 2007 w branży o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to roboty związane z budową dróg i autostrad (23,7 mld zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Roboty związane z budową dróg kołowych i szynowych (PKD 42.1) | 30 065 925 802,82 | 5 937 326 780,85 | 28 403 341 448,15 | 993 398 658,54 | 3,3 | 16,7 | 3,5 | 80,3 |
Roboty związane z budową dróg i autostrad (PKD 42.11.Z) | 26 541 966 090,95 | 4 321 601 820,76 | 23 678 613 446,53 | 669 718 804,44 | 2,5 | 15,5 | 2,8 | 83,7 |
Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej (PKD 42.12.Z) | 2 554 233 673,97 | 1 172 400 864,01 | 3 153 533 073,00 | 207 563 915,27 | 8,1 | 17,7 | 6,6 | 54,1 |
Roboty związane z budową mostów i tuneli (PKD 42.13.Z) | 969 726 037,90 | 443 324 096,08 | 1 571 194 928,62 | 116 115 938,83 | 12,0 | 26,2 | 7,4 | 54,3 |