Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 2 podgrup branżowych, dla których dane te są dostępne.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podgrup branżowych obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podgrup. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Podgrupę branżową o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to transport lotniczy pasażerski (3,5 mld zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Transport lotniczy (PKD 51) | 2 902 398 475,89 | 590 095 906,96 | 3 751 290 244,77 | -18 776 679,50 | -0,7 | -3,2 | -0,5 | 79,7 |
Transport lotniczy pasażerski (PKD 51.1) | 2 764 609 393,57 | 537 882 423,57 | 3 494 238 061,96 | -45 128 533,46 | -1,6 | -8,4 | -1,3 | 80,5 |
Transport lotniczy towarów i transport kosmiczny (PKD 51.2) | 137 789 082,32 | 52 213 483,39 | 257 052 182,81 | 26 351 853,96 | 19,1 | 50,5 | 10,3 | 62,1 |
Poniższa tabela zawiera najważniejsze zsumowane wielkości ekonomiczne (aktywa razem, kapitały własne, przychody netto, wyniki netto) oraz uśrednione wskaźniki finansowe (ROA, ROE, ROS, DR) za 2010 rok dla największych podmiotów z branży, a także z 2 podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej.
Średnie ważone wskaźniki finansowe dla podklas PKD 2007 obliczono dzieląc przez siebie sumy odpowiednich wielkości ekonomicznych dla największych podmiotów przypisanych do tych podklas. Oznacza to, że wpływ poszczególnych podmiotów na wartość tych wskaźników zależy wprost proporcjonalnie od skali ich działalności.
Podklasę PKD 2007 w branży o największej sumie przychodów netto w 2010 r. tworzyły największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to transport lotniczy pasażerski (3,5 mld zł).
Grupowanie PKD | Suma aktywów (zł) | Suma kapitałów własnych (zł) | Suma przychodów netto ze sprzedaży (zł) | Suma wyników netto (zł) | Średni ważony ROA (%) | Średni ważony ROE (%) | Średni ważony ROS (%) | Średni ważony DR (%) |
Transport lotniczy (PKD 51) | 2 902 398 475,89 | 590 095 906,96 | 3 751 290 244,77 | -18 776 679,50 | -0,7 | -3,2 | -0,5 | 79,7 |
Transport lotniczy pasażerski (PKD 51.10.Z) | 2 764 609 393,57 | 537 882 423,57 | 3 494 238 061,96 | -45 128 533,46 | -1,6 | -8,4 | -1,3 | 80,5 |
Transport lotniczy towarów (PKD 51.21.Z) | 137 789 082,32 | 52 213 483,39 | 257 052 182,81 | 26 351 853,96 | 19,1 | 50,5 | 10,3 | 62,1 |